(postat de: Admin 30.06.2009)

In 25 iunie, dupa un drum cu peripetii si amenzi pe drumul Cluj-Oradea, ajung pe balta la Livada de Bihor si ma asez “pe limba”.Nu sunt pescari foarte multi, desi in fata mea este o baliza, a pescarilor de vis a vis si e destul de aproape de mine.Incep sa sondez, si gasesc prima zona buna nu foarte departe de baliza vecinilor(pe la 100 m), iar a doua zona buna mai la mal, pe la 30-40 m.Hotarasc sa nadesc numai cu boilies si sa fac o linie de nada de departe spre mal.Nu nadesc mult, vreau sa vad reactia pestilor, stiut fiind faptul ca la Livada crapii au inceput sa fie tot mai selectivi.Strategia de inceput a lansetelor a fost urmatoarea: prima lanseta pe la 30-40 m, cu bila solubila, pasta pe plumb Bait Lead Mika de 75 g, fara nadire; doua lansete in zona nadita, una cu solubila si una cu bila fiarta, ambele de 20 mm, cu monturi in linie, plumbi de 115 g; ultima lanseta undeva in afara zonei nadite, pe care as fi dat-o peste zona nadita, dar m-as fi apropiat prea tare de vecini.Pana la sfarsitul partidei, cam asta a fost strategia lansetelor cu unele mici modificari.

Intre timp a aparut si paznicul, platesc pe 3 zile si primesc vesti nu tocmai bune: nu s-a prins nici un peste mare de ceva vreme, pescuitul merge prost, cei din fata mea sunt de 2 zile si nu au avut nici o trasatura.Pe semne “vremea e de vina”.Intradevar vremea a fost schimbatoare cu reprize de ploi torentiale.

Pana seara nu se intampla nimic, scot lansetele si le pregatesc pentru noapte.Intre timp am mai dat cateva bile, deja am un pat de nada cat de cat, insa am insistat mai mult pe solubile, deci nadirea continua si peste noapte chiar daca nu am trasaturi.Totusi, dupa ce s-a intunecat, am prima trasatura de crap.Pana atunci prinsesem cativa carasi, asa ca nadirea trebuia continuata.Primul crap scos a avut intre 5 si 6 kg si incepusem sa fiu increzator.Alta tura de bile merge pe patul de nada.L-am prins pe pat, cu bila de 20, asa ca dau si lanseta de aproape tot in zona nadita.Mai stau la povesti cu vecinii din stanga mea, ei pescuies cu bile facute la comanda, cu 150 RON/kg.Deocamdata nimic la ei. Ma fura somnul si pana pe la ora 4 dorm.Ma trezesc sa nadesc iar, nu am mai nadit de pe la miezul noptii.Pestii se lasa asteptati, vine si dimineata.Deja incep sa-mi fac ganduri, inca merge tot prost pe Livada, vin si vecinii in vizita, ei au prins 3 ciortani intre 1-2 kg.

Deja s-a facut lumina, repozitionez lansetele, mai dau cateva bile, beau o cafea, frumoasa dimineata!Si iata ca apar si pestii: am avut o serie de 3-4 ciortani prinsi la solubile care erau plini de bile.Deci nadirea are efect, continui in acelasi stil.Printre nadiri si trasaturi de ciortani, apar si pesti mai frumosi 4-6 kg, in special crapi lungi, salbatici, iar inainte de pranz apare si primul crap mai mare: 10 kg.Pai deja imi merge bine, nu ma pot plange deloc, crapii stau pe nada si mananca bile.Crapul de 10 kg a fost prins din marginea patului de nada, la 2 bile de 20 mm, cu pasta intre ele.Mai dau o lanseta cu doua bile.Acum am doua lansete pe nada, una cu solubila si una cu bila fiarta si doua lansete la marginea patului de nada, cu cate 2 bile de 20 mm.Pe la pranz vad ca vecinii din fata mea impacheteaza.Au plecat acasa fara sa aiba trasatura.Faptul ca au plecat acasa ma avantajeaza foarte mult, acum pot sa insist mai mult pe zona buna, cu substrat tare, ce era mai aproape de baliza lor.Pana seara continua in acelasi ritm, cam o trasastura la 45 – 60 min, in special pe patul de nada, fara pesti mari, cu o scadere a intensitatii trasaturilor mai spre seara.

Odata cu venirea noptii eram increzator, aveam doua lansete pe nada si doua peste nada, pe substrat tare.Dupa ce s-a lasat noaptea nu au mai intrat ciortani.Nu stiam ce sa cred, e semn bun sau rau?Am nadit prea mult de cu seara?Dar toate gandurile imi dispar odata cu prima trasatura, inainte de miezul noptii, trasatura slaba, nu anunta nimic special, la o lanseta de peste nada.Pe cat de slaba a fost trasatura pe atat de grozav a fost drilul!Dupa o lupta crancena, ce a avut ca rezultat rasucirea firului de pe tambur facandu-l inutilizabil(primii metrii), am pus pe saltea un crap comun de 15 kg.M-am dus la vecini sa vina sa-mi faca o poza, dar cand m-am intors aveam trasatura pe unul din betele de pe nada.Intep si incepe alt drill cu un crap mare.Deja eram in “fibrilatii”!Vecinii m-au ajutat de au pus crapul de pe saltea in apa, in timp ce eu imi continuam drilul.Ajuns pe mal, la cantar, un crap oglinda de 17 kg din care curgea nada.

L-am rugat pe paznic sa ma lase sa tin pestii la sac pana la sedinta foto de dimineata, am nadit iar, am sarbatorit un pic, abia apoi am repozitionat cele doua lansete, dupa ce a trebuit sa derasucesc firul de pe mulinete, puternic afectat de driluri.Pana dimineata am incercat sa dorm, nu am reusit, am mai prins un crap de 6 kg si unul de 15 kg, ambii de pe nada.Prima raza de lumina ma prinde cu cafeaua in mana si trasaturile continua.Acum au inceput sa intre pesti mici, s-a terminat cu capturile imi zic.Ma contrazice un crap de 9 kg.Toate astea s-au intamplat in prima parte a diminetii, in a doua parte a inceput furtuna, dar trasaturile nu s-au oprit, a trebuit sa ies din cort pe ploaie torentiala, la trasaturi puternice, cu fir luat, insa fara pesti prea mari, dar salbatici.Inainte de terminarea ploii apar si musafirii, echipa de la Procarp (maestrul foto Shubu si Cata) a ajuns la sedinta foto.Din momentul acela am inceput sa las pe planul doi pescuitul, am stat la povesti si apoi a venit momentul sa scoatem pestii la poza.Pana si sedinta foto a fost epuizanta, eu eram deja rupt de oboseala, bilele erau pe terminate, am rupt inca o cobra si inca mai aveam 24 ore de pescuit.Dupa masa am incercat zadarnic sa dorm, mustele si caldura nu m-au lasat, asa ca m-am tratat pana seara cu cafea si energizante si cu cate un ciortan, trasaturi mai rare insa, nu mai aveam prea multe bile sa intretin patul de nada si voiam sa nadesc un pic mai mult de cu seara.Asta am si facut, insa dupa ce s-a intunecat am adormit bustean, fiind trezit de 3 ori pana pe 1 – 2 noaptea de pesti putin mai rasariti, dar niciunul trecut de 10 kg.La al treilea peste insa am adormit in scaun, cu lanterna aprinsa si cu montura in fata(nu am mai fost in stare sa incarc lanseta), m-am trezit dupa nu stiu cat timp, am lansat cumva batul si m-am culcat, fara sa mai ies din sac, desi pana dimineata am avut trei trasaturi din patru bete, am “recoltat” doi ciortani, care mi-au facut “cipca” firele de la lansete.Nu mai aveam nici bile, asa ca incet - incet am strans tabara fara chef si cu inca 3-4 ciortani pana la pranz.

Asta a fost partida de 3 zile pe Livada, o partida deosebita, in care am prins o cantitate considerabila de peste, in conditiile in care pe balta era “criza”.S-a simtit faptul ca am fost singur, in ultima noapte am cedat, ar fi trebuit sa vin cu mai multe bile, desi cele 5-6 kg am crezut ca imi ajung, faptul ca nu am avut in fata pescari numai in primele 24 ore a contat mult, dar cel mai mult a contat ca boiliesurile au fost pe placut crapilor.

Si cu asta ajungem la partea de “camera secretelor”, am folosit numai un singur fel de bile, mixul fiind conceput de mine numai din ingrediente Water Craft Baits, un mix gandit toata iarna si pus in practica din primavara, cu mici modificari si cu rezultate deosebite in partide de placere dar si concursuri, unde din patru concursuri anul acesta, impreuna cu colegul Robitu, am reusit trei locuri II si un loc I si sper ca vor urma si alte locuri de podium.Mixul este un “birdfish” echilibrat, un amestec de fainuri de peste si crustacee, combinat cu proteine lactice si birdfooduri de calitate, care se ruleaza foarte usor si “lucreaza” excelent in apa, eliberand atractantii din bila.Ca si parte lichida, tot numai lichide nutritive Water Craft, iar ca aroma Mystique Squid cu stropeala de Cranberry(Water Craft Baits), indulcitor de la Imperial Baits.Pe langa mix de boilies, din ingrediente Water Craft se pot face o multime de combinatii pentru groundbait.In partida de la Livada nu am folosit groundbait, insa pana acum am reusit sa pun la punct doua feluri de grund, in colaborare cu Robi, grund care l-am folosit cu succes inclusiv la Maconka, in partida cu 823 kg de crapi prinsi.
Ca si monturi, accesorii, plumbi etc, numai Mika si TNT.O mentiune speciala in legatura cu leadcorul de la Mika: cel mai bun pe care l-am folosit pana acum, nu s-a intamplat niciodata sa iasa “miezul” de plumb prin camasa textila, o problema frecvanta la celelalte tipuri folosite pana acum.

Fir intins tuturor, spor la rulat bile bune si spor la “cules” crapii din livada cu crapi!